Czytelnia

mgr Lidia Pyciarz

tel. 500 624 936
Umów się online

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz osłabieniu sił fizycznych szczególnie w końcowych fazach wysiłku. Może także skutecznie wspomóc organizm energetycznie w warunkach obniżenia się zasobów cukrów w mięśniach. Utlenianie BCAA dostarcza bowiem ok. 10% energii. Przyjmując BCAA przed wysiłkiem zapobiegamy spalaniu aminokwasów rozgałęzionych w mięśniach, co pozwala istotnie zminimalizować procesy katabolizmu.

Zawodnicy sportów długodystansowych powinni przyjmować BCAA ok. 45 min przed wysiłkiem w porcji ok. 1g/10kg należnej masy ciała. Nie zaleca się jednak przekraczania jednorazowej dawki pow. 6-8g. Dodatkowo BCAA można przyjmować w trakcie wysiłku podając z napojami o charakterze izotonicznym oraz na czczo i przed snem. W okresie przedwysiłkowym aminokwasy BCAA korzystnie podawać z lecytyną oraz ALC.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Rola węglowodanów w oddalaniu zmęczenia

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

Węglowodany odgrywają szczególną rolę w oddalaniu zmęczenia psychicznego i fizycznego u zawodników dyscyplin wytrzymałościowych. W tym przypadku istotne jest zarówno przyjmowanie węglowodanów przed, w trakcie, ...

czytaj więcej

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ